piątek, 22 lutego 2013

Wenecja. Mieszkać tam czy nie mieszkać…

Jak ja tęsknię za Włochami…Za Florencją i Pisą i Sieną i Mediolanem i Wenecją.
Wenecja… Wzbudza rozmaite emocji. Jedni mówią, że jest przereklamowana, inni, że zachwyca, przyciąga i nie daje spać po nocach. 







Ja wkroczywszy na ulice Wenecji pomyślałam: „Tu będę mieszkać”. Niesamowita atmosfera, kameralność i intymność tego miejsca wciąż wzbudza we mnie silne emocje.
Teraz, gdy minęło kilka lat od mojego pobytu w Wenecji nie wiem czy chcę tam mieszkać ;). Ale na pewno chcę do Wenecji wrócić i przejść się choć raz jej wąskimi uliczki. Wenecja nocą wygląda bardzo tajemniczo, jak zagubione, zapomniane przez świat miasto. To też przypadło mi do gustu :).
Jedynym moim weneckim rozczarowaniem była „przejażdżka” vaporetto. Naoglądałam się za dużo filmów i zdjęć, a płynąc po Canale Grande Wenecja wcale nie mnie nie zachwyciła. Nie jest jak w pięknym filmie i na kolorowych zdjęciach.
Mimo to Wenecja pozostanie na długo w moim serduszku.







Jak Wam podobała się Wenecja? Moglibyście tam zamieszkać?

27 komentarzy:

  1. Byłam tam dwa razy i jeszcze wrócę jeśli bedę miała okazję. Mieszkać tam też bym nie chciała, wolę tylko spacerowac po nim. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no własnie też mam mieszane uczucia co do mieszkania, jednak to miasto, niewątpliwie pełne uroku i piękne, czasami wydaje mi się trochę mało żywe...Ja jestem przyzwyczajona do ciągłego ruchu :)

      Usuń
  2. Do Wenecji jeszcze nie dotarłam niestety.I nieważne jakie miałaby we mnie emocje wzbudzić to chcę się o tym przekonać na własnej skórze. I nawet jeśli ma mnie rozczarować to i tak uważam, że warto być w Wenecji chociaż raz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie, Wenecja wzbudza mieszane uczucia, ja ją pokochałam, zobaczymy jak będzie z Tobą :)

      Usuń
  3. Ja byłam tak kilka lat temu i to była miłość od pierwszego wejrzenia. Absolutnie niesamowite jest to miejsce i od roku strasznie mnie nęka chęć powrotu tam, choćby na chwilę. Myślę,ze pomieszkać jakiś czas tam można, ale na dłużej to męczące - te masy turystów i niszczejące od wody budynki. Ale i tak ją uwielbiam!
    P.S.Ja też się przymierzam do chleba, ale najpierw muszę zrobić zakwas:)To musi być świetna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zakwas dostałam od sąsiadki, ale zrobienie go nie jest trudno tylko czasochłonne, mój chlebek właśnie leżakuje....nie wiem co z niego będzie, bo nie chce za bardzo rosnąć, już dwie godziny minęły i nic. Chyba musze być cierpliwa...:)

      Usuń
  4. byłam w Wenecji tylko nocą i nie mogę powiedzieć w 100% pewności co chcę;) ale jak ją zobaczę znów to na pewno odpowiem na pytanie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak za dnia Wenecja bardzo zyskuje, budzi się do życia, jest ślicznie i kolorowe, może Ci się spodoba :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. taaak, ja ja uwielbiam, w ogóle tęsknię za Włochami...

      Usuń
  6. Wenecja to jedno z moich wielu marzeń :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia, juz wkrótce na pewno je zrealizujesz :) szybciej niż myślisz :)

      Usuń
  7. Ja kocham Wenecję i nie może ona wygrać z Florencją. Tak noc jest tam niesamowita. fajnie tak by było choć na krótko /kilka tygodni/zamieszkać i poczuć coś więcej..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie Florencja to top :) uwielbiam ją i tam rzeczywiście mogłabym mieszkać, co do Wenecji mam wątpliwości, ale zauroczyła mnie absolutnie!

      Usuń
  8. Ja w Wenecji na pewno nie chciałabym mieszkać.. Miasto z pewnością ma coś w sobie.. ale żeby od razu mieszkać.. To nie wiem :) Wolałabym Bolonię!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ach, wiem, że masz ogromny sentyment do Bolonii :), taki jak ja do Florencji :)

      Usuń
  9. I have not been there but I do love her architecture and ambiance. You have captured the beauty of her in your photos!
    I would love to visit Venice but not live there :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi Ash, welcome :)
      yes Venice is really beatiful and charming, worth to see it at least once, one friend didn't like it at all at the first time, but second he fall in love with Venice :)

      Usuń
  10. Mnie się Wenecja podoba ale zamieszkać tam to chyba nie bardzo... :-)
    Ale oczywiście w północnej Italii zamieszkałbym z przyjemnością... Ale gdzie konkretnie... nie wiem... :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też wolę północne i środkowe Włochy, choć na południu przyjemnie cieplej :) to jednak Toskania i Wenecja to moje ukochane miejsca ;)

      Usuń
  11. Mieszkać to bym nie chciała ale odwiedzić jeszcze nie raz z całą pewnością tak! Może i Wenecja jest przereklamowana ale trzeba ją zobaczyć przynajmniej raz w życiu!

    OdpowiedzUsuń
  12. Byłam w Wenecji jedynie na jednodniowej wycieczce. Spędziłam tam tylko kilka godzin i nie wspominam ich za dobrze.
    Zapamiętałam Wenecję jako zatłoczoną, pełną turystów i badziewiastych pamiątek. Ale może to dlatego, że byłam jakoś w samym środku lata? Pamiętam, że aż kipiało od turystów gdziekolwiek by się nie poszło - nie wspominając o okolicach Canale Grande czy Placu Świętego Marka.
    Myślę, że jak najbardziej warto zobaczyć to miasto - w końcu jest wyjątkowe i mamy dosyć blisko. Ale mieszkać tam bym nie chciała.
    Na pewno myślałabym inaczej, gdybym spędziła w Wenecji chociaż kilka dni - no i poza sezonem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak ja też mam wrażenie, że Wenecję się kocha albo się za nią nie przepada, takie zwykle opinie słyszałam, ja ją uwielbiam, od pierwszego wejrzenia to była miłość :)

      Usuń
  13. Ja z kolei tęsknię za Italią, ale za miejscami nieco niżej - o konkretnie za Rzymem. Lubię tam wracać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też miałam plany wakacyjne ... włoskie. Ale jak to zwykle bywa już je zmieniłam na azjatyckie :)

      Usuń